Davut’un Hikayesi

Bir babanın 8 oğlunun en küçüğü, 3-5 koyunun çobanı toplumun en alt tabakasında varlığını hiç olmamışçasına idame ettirken halkını kırıp kılıçtan geçirmekle tehdit eden dev Golyat topraklarında belirdiğinde benliğini onu ezen ve hor gören insanlarını korumak ve kurtarmak için tehlikeye atan Davut’un hikayesi.

Hayatı boyunca eli kılıç veya kalem tutmayan çoban Davut halkının düşmanları ile cenk etmeye giden 7 abisine yaverlik etmek için savaş meydanında idi. Filistelerin ünlü silahşoru boyu 3 metreyi bulan, anne rahminden çıktığı gibi elinde kılıç ve mızrakla büyüyen heybetinden kalkanını başka bir ere taşıtan dev Golyat meydanın tam ortasına geçip karşısındaki orduyla alay edercesine kendisiyle çarpışacak bir asker aradığını eğer kaybederse ordusunu bu topraklardan süreceğini ve israilileri rahat bırakacağını feryat edince naif Davut kendisini zerre önemsemeyen hatta hor gören kral Saul’a koştu.“Bu Filistinli yüzünden kimse yılmasın! Ben kulun gidip onunla dövüşeceğim!”. Kral Saul’dan aldığı izinle dere kenarından topladığı 3-5 parça taşı ve bir parça bezden yaptığı sapanı ile dev Golyatın karşında hiç tereddüt etmeden durdu. Tüm özgüveni ve imanının ona verdiği güçle sapanını savurduğunda attığı taş hem Golyat’ı hem zulmü hem zalimleri vurdu.

İşte bu hikaye tarihler 1500 lere geldiğinde tüm zamanların en fütüristik sanatçılarından olan Michelangelo’ya ilham olacak ve daha sonra bir toplumun özgürlük ve eşitlik simgesi haline gelecek sonsuz bir sanat eseri olan Davut Heykelini yaratmasını sağlayacaktı. Bu hikayeyi işleyen diğer sanatçıların aksine Michelangelo Davut’u Golyat’ı öldüren o taşı atmadan önce kendine olan tüm inancı ve pür dikkatli duruşuyla yansıtmıştı. Mükemmel implementasyon teknikleri tüm hikayeyi ve duyguyu en ince detayları ile yekpare bir ruh içinde bize sunduğu bu eserden ilham alarak aynı hisleri paylaşarak ve yine yeniden Davut’un naif ruhunun fedakarlıklarını yad ederek sizlere “Davut”u yaptım.

İlham aldığım Michelangelo’nun ruhuna ve sanatına iadeyi itibar için sanatçının tüm hayatında sadece1 kere Piata adlı şaheserinde kullandığı, eserin çalınıp “antika” olarak satılmasına ramak kala hırsızı yakalayıp Piata’ya geri kavuştuktan sonra Meryem’in elbisesine çapraz bir bant üstünde eklediği MICHAEL ANGELUS BONAROTUS FLORENTINUS FACIEBAT /Floransalı Michelangelo Bounarroti tarafından yapıldı.” yazılı imzasını eserimin arka yüzüne kendi el oyma işçiliğimle tılsımladım.